QUI SOM

Pescallunes és un grup de criança que va començar a gestar-se el desembre del 2014 i va començar a caminar el setembre del 2015. És una associació sense afany de lucre, creada per famílies amb ganes de muntar un espai alternatiu a les llars d’infants per poder compaginar el treball amb la criança dels seus nadons. Se sosté gràcies a les aportacions familiars. Compartim un local bonic amb Titània (teràpies i part a casa) al carrer Llibertat 47, a la Vila de Gràcia.

Acompanyem mitjançant l’educació viva 11 nens i nenes d’entre 18 mesos i 3 anys i mig. Actualment estem treballant per ampliar la franja d’edat fins als 6 anys i poder ser 15 infants en el projecte l’any vinent.

L’enfocament pedagògic es basa en l’educació viva, és a dir, l’acompanyament respectuós, amorós i sense judici cap als infants, els seus processos evolutius i els seus conflictes.

És una pedagogia que s’inspira en l’experiència de diversos autors i àmbits educatius, com ara Rebecca i Mauricio Wild, María Montesori, les escoles Waldorf, Emmi Pickler, la psicomotricitat Aucouturier, la pedagogia sistèmica, entre d’altres.

 

¿QUIENES SOMOS?

El grupo de crianza Pescallunes empezó a gestarse en diciembre 2014 y salió a caminar en septiembre 2015. Es una asociación sin ánimo de lucro, creada por familias con ganas de montar un espacio alternativo a las guarderías para compaginar el trabajo con la crianza de sus hij@s. Se sostiene por aportación familiar.Compartimos un bonito local con Titania (terapias y parto en casa) en la calle Llibertat 47, en el barrio de Gracia.

Acompañamos con educación viva el crecimiento de 11 niños y niñas de 18 meses a 3 años y medio. Pero estamos trabajando para ampliar el rango de edades hasta los 6 años y poder ser 15 niñ@s en el proyecto el año que viene.

El enfoque pedagógico se  basa en la educación viva. Es decir el acompañamiento respetuoso, amoroso y sin juicio de l@s niñ@s, sus procesos evolutivos y sus conflictos. Es una pedagogía que se inspira de la experiencia de varios autores y ámbitos educativos, como Rebecca y Mauricio Wild, María Montesorri, las escuelas Waldorf, Emmi Pickler, la psicomotricidad Aucouturier, la pedagogía sistémica, y muchos más.

 

 

Anuncios